• Over St. George

De roemruchte voetbalvereniging uit Spierdijk is opgericht op 17 december 1930. In het begin heette de voetbalvereniging nog Sint Georgius, later werd dat afgekort naar St. George. De club werd vernoemd naar de patroonheilige van de parochie "St. Georgius" in Spierdijk.

Omdat Spierdijk toentertijd onder de gemeente Berkhout viel, werd in het clublogo een afbeelding van de ridder St. Joris uit het wapen van de gemeente Berkhout gekozen. De naam, het logo en de plaats van het voetbalterrein zijn sindsdien hoegenaamd niet meer gewijzigd.

In 2005 werd ter ere van het 75-jarig bestaan een jubileumboek uitgegeven, waarin de hele geschiedenis van St. George aan bod komt. Van dit prachtige boek zijn nog enkele exemplaren verkrijgbaar, verdere informatie hierover via het bestuur.

23 april is de dag van de ridder St. George.